Β΄τάξη , Μαθηματικά 1


Διαβάζω και θυμάμαι: 

Τ ι   π ρ ά ξ η   π ρ έ π ε ι   ν α   κ ά ν ω  ;;; 

Έχουμε μάθει όλες  τις πράξεις : 

  • Πρόσθεση ( + ) 
  • Αφαίρεση   ( - ) 
  • Πολλαπλασιασμό  ( ) 
  • Διαίρεση   ( : )

Πώς θα ξέρω όμως ποια από τις πράξεις πρέπει να κάνω κάθε φορά;;; 
Υπάρχουν κάποιες μαγικές λεξούλες, που με βοηθούν να καταλάβω ποια πράξη πρέπει να κάνω, για να βρω το αποτέλεσμα. Αυτές είναι :  

  • ΣΥΝΟΛΟ, ΣΥΝΟΛΙΚΑ, ΟΛΑ ΜΑΖΙ. 

Όταν σε ένα πρόβλημα μου ζητάνε να βρω το σύνολο, δηλαδή το ΠΟΣΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ ΜΑΖΙ, τότε κάνω πάντα ΠΡΟΣΘΕΣΗ ( + ) 
Παράδειγμα : Ο Γιάννης έχει 5 κάρτες και η Ιωάννα 4 κάρτες. Πόσες κάρτες έχουν σ υ ν ο λ ι κ ά   και οι δύο μαζί;   à Λύση : 5 + 4 = 9 κάρτες σύνολο. 

  • ΔΙΑΦΟΡΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ , ΛΙΓΟΤΕΡΟ, ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ. 

Όταν σε ένα πρόβλημα ψάχνω να βρω τη διαφορά ανάμεσα σε δυο αριθμούς ή πόσο περισσότερο ή πόσο λιγότερο είναι κάτι από ένα άλλο ή πόσα ακόμη θέλω για να φτάσω έναν αριθμό, τότε κάνω ΑΦΑΙΡΕΣΗ ( - ). 

Παράδειγμα : Η Σοφία έχει 9 κάρτες και ο Πέτρος έχει 6. Πόσες π ε ρ ι σ σ ό τ ε ρ ε ς  κάρτες έχει η Σοφία ; à Λύση : 9 – 6 = 3 κάρτες διαφορά. 
  
  • ΦΟΡΕΣ , ΞΕΡΩ ΤΟ ΕΝΑ – ΨΑΧΝΩ ΤΑ ΠΟΛΛΑ 

Όταν γνωρίζω το ένα και ψάχνω να βρω τα πολλά, τότε κάνω πολλαπλασιασμό (x). 
Παράδειγμα : Το ένα παιχνίδι κάνει 10 €. Πόσο κάνουν τα 4 παιχνίδια; ( ξέρω πόσο κάνει το ένα, ψάχνω να βρω πόσο κάνουν τα πολλά )… 
Λύση : 4 10 = 40 € 

   ΜΟΙΡΑΖΩ ΔΙΚΑΙΑ, ΞΕΡΩ ΤΑ ΠΟΛΛΑ - ΨΑΧΝΩ ΤΟ ΕΝΑ 

Όταν θέλω να μοιράσω δίκαια ή όταν ξέρω τα πολλά και θέλω να βρω το ένα, τότε κάνω διαίρεση ( : )
Παράδειγμα : Έχω 12 κάρτες και θέλω να τα μοιράσω δίκαια στους 4 μαθητές μου. Από πόσες κάρτες θα πάρει κάθε μαθητής;
Λύση :  12 : 4 = 3 κάρτες

Τα διάβασες; Ώρα για εξάσκηση. Κάνε κλικ στην παρακάτω εικόνα :


ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΜΕ

Όλα τα νέα και τις αναρτήσεις πλέον θα τις βρίσκετε στην παρακάτω νέα ιστοσελίδα : https://blogs.sch.gr/ioakeimid/